Řád školní jídelny
Vnitřní řád školní jídelny
VNITŘNÍ ŘÁD ŠKOLNÍ JÍDELNY
I. ÚDAJE O ZAŘÍZENÍ
· Školské zařízení: Školní jídelna při Základní škole Pardubice, nábřeží Závodu míru 1951
· Adresa: nábřeží Závodu míru 1951, 530 02 Pardubice
· IČO: 48161136
· Vedoucí školní jídelny: Dagmar Havlová
· Telefon: 731 589 467
· E-mail: jidelna@zszm.cz · Web: www.zszm.cz
· Kapacita školní jídelny: 600 obědů
· Číslo účtu: 2699695/0300
o variabilní symbol: osobní číslo žáka
o konstantní symbol: 0558 (převod mezi účty) nebo 1379 (platba v hotovosti)
o do poznámky: jméno a třída žáka
II. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Vnitřní řád školní jídelny stanovuje pravidla a opatření spojená s provozem školní jídelny. Je závazný pro všechny osoby, které se zde stravují.
2. Dokument je zpracován v souladu s těmito právními předpisy:
o zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění
o zákon č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, v platném znění
o vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, v platném znění
o vyhláška č. 310/2025 Sb., kterou se mění vyhláška č. 107/2005 Sb. (účinnost od 1. 9. 2025)
o vyhláška č. 602/2006 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění
o vyhláška č. 84/2005 Sb., o nákladech na závodní stravování a jejich úhradě příspěvkovými organizacemi, v platném znění
o nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 (GDPR)
Školní jídelna zajišťuje stravování pro:
· žáky základní školy (obědy)
· zaměstnance školy (obědy)
III. PŘIHLÁŠENÍ, PLATBY A VÝDEJ STRAVY
Přihlášení
· Žák je zařazen do evidence po vyplnění Přihlášky ke stravování podepsané zákonným zástupcem.
Platby
· Stravné se hradí předem, nejpozději do 20. dne předchozího měsíce.
· Číslo účtu: 2699695/0300 (VS: osobní číslo žáka, poznámka: jméno a třída).
· Změnu účtu je nutné oznámit písemně vedoucí školní jídelny (tiskopis na webu).
· Nevyčerpané stravné se vrací na konci školního roku převodem na účet.
· Strávník bez uhrazeného stravného nemá nárok na oběd.
Ceny obědů (od 1. 9. 2025)
· 7–10 let: 750 Kč / měsíc (34 Kč / oběd)
· 11–14 let: 800 Kč / měsíc (36 Kč / oběd)
· 15 a více let: 840 Kč / měsíc (38 Kč / oběd)
Ceny obědů (od 1. 11. 2025):
- 7–10 let: 36 Kč / oběd (měsíčně cca 790 Kč)
- 11–14 let: 38 Kč / oběd (měsíčně cca 840 Kč)
- 15 let a více: 40 Kč / oběd (měsíčně cca 880 Kč)
Zařazení strávníka do věkové skupiny platí po celý školní rok, ve kterém dosáhne příslušného věku (od 1. září do 31. srpna). Cena stravného se může v průběhu roku měnit v souvislosti se zvýšenými náklady na potraviny. Změna je oznámena min. 14 dní předem (web školy, oznámení rodičům).
Vyúčtování stravného se provádí na konci každého školního roku. V případě ukončení školní docházky vždy do deseti dnů převodem na účet.
Výdej obědů
· 11:30 – 14:00 hodin v jídelně
· Výdej probíhá na čip (120 Kč) nebo Pardubickou kartu. Lze používat pouze jedno z nich.
· Při ztrátě je nutné nahlásit vedoucí ŠJ a zakoupit nový čip.
Nemoc
· První den nemoci má žák nárok na oběd. Ten je nutné objednat e-mailem do 9:00 hod. na adresu jidelna@zszm.cz (uveďte jméno, příjmení a třídu).
· Výdej: z boku školy (u zvonku pod stříškou) od 11:30 do 12:00 hod.
· Další dny nemoci je nutné obědy odhlásit.
Výběr jídla
· Nabízeny jsou dvě jídla denně. Pokud strávník nezvolí jinak, je mu automaticky přiděleno jídlo č. 1. · Objednání jídla č. 2 probíhá elektronicky na www.strava.cz do 10:00 hod. předchozího dne. · Odhlášky obědů: nejpozději do 7:00 hod. na daný den přes www.strava.cz.
· Přístupové údaje k systému jsou uvedeny v přihlášce. Zapomenuté heslo si rodiče vyžádají přímo na portálu.
Další pravidla
· Během prázdnin jsou všichni strávníci odhlášeni automaticky.
· Při školních akcích (ŠVP, LVK, exkurze, výlety) je nutné obědy odhlásit individuálně, nejpozději týden předem.
· Ukončení školní docházky musí být oznámeno písemně vedoucí ŠJ (formulář na webu) a zrušeny trvalé platby.
IV. PRÁVA A POVINNOSTI STRÁVNÍKŮ A ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ
· Žák má právo na kvalitní a vyváženou stravu.
· Ve školní jídelně dodržuje pravidla kulturního stolování, hygienu a pokyny pedagogického dohledu a zaměstnanců jídelny.
· U výdejního terminálu si zkontroluje, které jídlo má objednáno, a podle toho se zařadí do fronty.
· Po jídle odnese nádobí a uvolní místo dalším strávníkům.
· Zákonný zástupce má právo vznášet připomínky k provozu jídelny u vedoucí jídelny nebo ředitelky školy.
· Zákonný zástupce má povinnost informovat vedoucí jídelny o změnách zdravotní způsobilosti dítěte či ukončení stravování.
Konzumace vlastního jídla (dle vyhlášky č. 310/2025 Sb.)
· Žáci přihlášení ke školnímu stravování mohou po vyplnění oznámení nosit vlastní jídlo.
· Vlastní jídlo musí být zdravotně nezávadné a vhodně skladované. Odpovědnost nese zákonný zástupce.
· Jídelna neposkytuje skladování, ohřev ani mytí nádob.
· Vlastní jídlo se jí společně s ostatními u stolu, zásadně vsedě, vlastním příborem.
· Strávníci nesmí nabízet vlastní jídlo ostatním.
· Pokud žák kombinuje část oběda z jídelny s vlastním jídlem, účtuje se plná cena oběda.
· U dietního stravování je nutné doložit potvrzení od ošetřujícího lékaře.
V. BEZPEČNOST A CHOVÁNÍ
· Během výdeje obědů vykonávají dohled pedagogičtí pracovníci podle rozpisu.
· Strávníci se chovají ukázněně, neběhají a dbají na vlastní bezpečnost i bezpečnost ostatních.
· V případě úrazu je nutné neprodleně informovat dohlížejícího zaměstnance. Úraz se zapisuje do knihy úrazů a hlásí ředitelce školy.
· V jídelně platí zákaz šikanování, násilí, ponižování a diskriminace.
VI. ŠKODY NA MAJETKU
· Strávníci jsou povinni šetrně zacházet s vybavením jídelny.
· Všechny škody musí být nahlášeny.
· Neúmyslné škody žáci nehradí, úmyslně způsobené hradí zákonný zástupce.
VII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
· Vnitřní řád školní jídelny je součástí školního řádu a je zveřejněn na webových stránkách školy.
· Dotazy a připomínky přijímá vedoucí jídelny a ředitelka školy.
· Tento vnitřní řád nahrazuje předchozí z 1. 9. 2024.
· Platnost od 1. 9. 2025.
Dagmar Havlová, vedoucí školní jídelny
PaedDr. Petruše Jíchová, ředitelka školy