Řád školní družiny
Vnitřní řád školní družiny 2025/2026
Vnitřní řád školní družiny
Vnitřní řád školní družiny (dále ŠD) je vydáván v souladu ustanovením § 30 odst. 1 zákona č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) ve znění pozdějších předpisů.
Poslání školní družiny
- ve dnech školního vyučování tvoří mezistupeň mezi výukou ve škole a výchovou v rodině
- není pokračováním školního vyučování, prováděné činnosti vycházejí z požadavků a zásad pedagogiky volného času
- zabezpečovat zájmovou činnost, odpočinek a rekreaci účastníků
- mimo činnost výchovně vzdělávací plnit částečně také funkci sociální, tzn. dohled nad účastníky po určitou dobu před nebo po ukončení vyučování
Činnost družiny je určena pro účastníky zájmového vzdělávání 1. stupně ZŠ.
Rozsah denního provozu projednává ředitel se zřizovatelem. Ředitel školy schvaluje podpisem na úvodní stránce přehledu výchovně vzdělávací práce týdenní skladbu zaměstnání, která obsahuje činnosti odpočinkové, zájmové a rekreační, pobyt venku a další aktivity.
ŠD může v rámci své běžné činnosti, v průběhu stanovené provozní doby ŠD, zřizovat zájmové kroužky, jejichž členové mohou být i žáci, kteří nejsou přihlášeni do školní družiny k pravidelné docházce, pokud kapacita družinových dětí nepřevýší stanovený počet.
Činnost v těchto kroužcích, pro žáky nezapsané k pravidelné docházce do ŠD, může být
poskytována za úplatu.
ŠD může organizovat i další činnosti, jako např. výlety, exkurze, sportovní a kulturní akce
apod., které mohou být uskutečňovány i mimo stanovenou provozní dobu ŠD (např.
během vedlejších prázdnin). Účast na těchto aktivitách není vázána na zápis do ŠD. Tyto
činnosti jsou poskytovány za úplatu.
- PODROBNOSTI K VÝKONU PRÁV A POVINNOSTÍ ÚČASTNÍKŮ A JEJICH ZÁKONNÝCH ZÁSTUPCŮ VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ
Práva žáků:
- seznamovat se s aktivitami vedoucími ke smysluplnému trávení volného času, které jsou nabízeny zejména formou her a spontánních činností
- využívat zařízení a vybavení ŠD za stanovených podmínek
- požádat vychovatelku ŠD o pomoc při řešení problémů
- účastnit se činnosti zájmových kroužků a pořádaných akcí v rámci ŠD
- na ochranu před jakoukoliv formou diskriminace a násilí, před sociálně patologickými jevy, před tělesným či duševním násilím, urážením a zneužíváním
Povinnosti účastníků:
- dodržovat vnitřní řád školní družiny, předpisy a pokyny školy k ochraně zdraví a bezpečnosti, s nimiž byli vychovatelkou seznámeni
- důsledně plnit pokyny vychovatelky, bez jejího vědomí nesmí nikam odcházet nebo opustit ŠD, řádně docházet do školní družiny, předat omluvenku podepsanou zákonným zástupcem, pokud do školní družiny nejde
- respektovat práva všech účastníků ŠD, chovat se k nim slušně,
- zjistí-li ztrátu či poškození osobní věci, tuto skutečnost neprodleně ohlásit vychovatelce školní družiny v ten den, kdy ke ztrátě či poškození došlo
- hlásit vychovatelce jakékoliv své poranění či úraz nebo úraz spolužáka, pokud o něm ví
- zacházet s vybavením školní družiny šetrně, udržovat své místo i ostatní prostory školní družiny v čistotě a pořádku, chránit majetek před poškozením
- během vycházky a pobytu venku mají účastníci své aktovky uložené ve školní šatně. Za mobilní telefony, jiné cennosti a přinesené hračky ŠD neručí.
- Mobilní elektronické zařízení může účastník do školní družiny přinést jen s vědomím rodičů a na vlastní riziko. Účastník nesmí mobilní elektronické zařízení využívat k činnostem, které mohou ohrozit důstojnost spolužáků a pracovníků školy. Po celou dobu pobytu v ŠD musí být přístroje vypnuty. Zapnutí a používání povoluje vychovatelka z důvodu využití při výuce nebo v neodkladných osobních situacích účastníka. Na území školy a na akcích ŠD se bez souhlasu vychovatelky nesmí pořizovat zvukové či obrazové záznamy.
Práva zákonných zástupců:
- přihlásit své dítě do ŠD předáním vyplněného a podepsaného zápisního lístku
- odhlásit své dítě ze ŠD, a to i v průběhu školního roku
- být informováni o činnosti ŠD, obracet se na vychovatelky se svými náměty a podněty
- být vychovatelkou informováni o činnosti účastníka v ŠD, jeho chování v době pobytu ve ŠD
- v případě nespokojenosti se obrátit na ředitele školy
Povinnosti zákonných zástupců:
- zajistit, aby přihlášený účastník řádně docházel do ŠD
- včas písemně omlouvat absenci účastníka ve ŠD (tzn. předem nebo nejpozději v den, kdy do ŠD nepůjde)
- informovat vychovatelku o změně zdravotní způsobilosti účastníka, o jeho zdravotních potížích nebo o jiných závažných skutečnostech, které by mohly mít vliv na průběh vzdělávání či chování účastníka ve ŠD
- úplata za školní družinu činí 300,- Kč měsíčně, rodiče (zákonní zástupci) platí poplatek takto: v září /za září, říjen, listopad, prosinec/,v lednu /za leden,
únor, březen, duben, květen, červen/ příkazem k úhradě úplaty na účet ŠD a i v případě, že je účastník přihlášen k nepravidelné docházce nebo nedochází dočasně z osobních důvodů či nemoci. - pokud je účastník odhlášen v průběhu měsíce, poplatek za ŠD se nevrací
Práva pedagogických pracovníků:
- na zajištění podmínek potřebných pro výkon jejich pedagogické činnosti, zejména na ochranu před fyzickým násilím nebo psychickým nátlakem ze strany účastníků nebo zákonných zástupců účastníků a dalších osob, které jsou v přímém kontaktu s pedagogickým pracovníkem ve škole
- aby nebylo do jejich přímé pedagogické činnosti zasahováno v rozporu s právními předpisy
- na využívání metod, forem a prostředků dle vlastního uvážení v souladu se zásadami a cíli vzdělávání při přímé vyučovací, výchovné, speciálněpedagogické a pedagogicko-psychologické činnosti
- volit a být voleni do školské rady
- na objektivní hodnocení své pedagogické činnosti
Povinnosti pedagogických pracovníků:
- kromě povinností stanovených školským zákonem je každý pedagogický pracovník povinen ve smyslu evropského nařízení ke GDPR zachovávat mlčenlivost a chránit před zneužitím data, údaje a osobní údaje a zaměstnanců školy, citlivé osobní údaje, informace o zdravotním stavu účastníků a výsledky poradenské pomoci školského poradenského zařízení a školního poradenského pracoviště, s nimiž přišel do styku, shromažďovat pouze nezbytné údaje a osobní údaje, bezpečně je ukládat a chránit před neoprávněným přístupem, neposkytovat je subjektům, které na ně nemají zákonný nárok, nepotřebné údaje vyřazovat a dál nezpracovávat
- PROVOZ A REŽIM ŠD
Vymezení doby činnosti školní družiny
- bezprostředně před nebo po skončení vyučování a před odchodem účastníků ze školy
- v době prázdnin
- při organizování akcí ve volných dnech
- v době, kdy neprobíhá školní vyučování
- kapacita družiny je 180 účastníků (plně obsazena).
Organizace provozu v době školního vyučování
- činnost ŠD probíhá v předem stanovených místnostech v budově ZŠ
- provozní doba ŠD je od 6:30 do 7:40 hodin a od 11:15 do 17:00
- doba činnosti jednotlivých oddělení je dána rozvrhem
Každé oddělení má rozvrh jinak, rodiče jsou na začátku školního roku informováni
- aby nebyla narušována činnost oddělení, jsou pro odchody dětí stanoveny tyto doby:
do 13:00 hod. nebo od 14:00 (v závislosti na rozvrhu hodin a rozpisu školní jídelny)
- při postupných odchodech účastníků z jednotlivých oddělení domů je možné spojit činnost oddělení v době, kdy počet účastníků v takto spojených odděleních je 30. Stejně tak se postupuje při spojování činnosti, kdy každé oddělení vykonává jinou činnost-zájmovou, relaxační apod.
Rozšířené zájmové činnosti, které neorganizuje ŠD
- doprovod účastníků na rozšířené zájmové činnosti (dále kroužky), které neorganizuje ŠD a jejich návrat zpět do ŠD vychovatelky z provozních důvodů nezajišťují (i v případě, že kroužek probíhá v budově ZŠ). Způsob předávání účastníků mezi vedoucími kroužků a vychovatelkou ŠD je nutno řešit individuálně.
- Rodič je povinen informovat vychovatelku o způsobu odchodu účastníka na kroužek-na uvolňování účastníků ze ŠD z důvodů kroužků, které nejsou organizované ŠD, vyplní rodič formulář o uvolňování účastníků ze ŠD. Rovněž je rodič povinen informovat vychovatelku o změnách, které na kroužku nastanou (např. kroužek odpadá, změní termín, účastník na něj již nebude docházet, ukončil svou činnost atd.)
Rozšířené zájmové činnosti, které organizuje ŠD
- na rozšířené zájmové činnosti (dále jen kroužky), které organizuje ŠD je vychovatelkami zajištěno převádění účastníků ze ŠD a zpět.
- kroužky školní družiny jsou pro účastníky ŠD zdarma – přihlášení na kroužky probíhá formou zápisu a rodič se tím zavazuje, že bude své dítě na kroužek posílat pravidelně a v případě jeho nepřítomnosti ho omluví u vychovatelky, která kroužek vede (např. formou sms zprávy).
- v případě, že účastník 5x nepřijde na kroužek bez řádné omluvy, bude z kroužku vyloučen a jeho místo bude nahrazeno jiným zájemcem.
- Při běžné činnosti ve třídách a místnostech ŠD, vycházkách po běžných trasách v areálu školy může být v jednom oddělení 30 účastníků. Při organizačně či dopravně náročných nebo výjimečných akcích projedná vedoucí vychovatelka s ředitelem školy předem organizační zajištění akce včetně počtu doprovázejících osob.
Výchovně vzdělávací činnost
Rozsah denního provozu ŠD a rozvrh činnosti schvaluje ředitel školy na návrh vedoucí vychovatelky. Družina realizuje výchovně vzdělávací činnost ve výchově mimo vyučování.
zejména formou odpočinkových, rekreačních a zájmových činností; umožňuje účastníkům i přípravu na vyučování.
- Odpočinkové činnosti-mají odstranit únavu, zařazují se nejčastěji po obědě, popř.
klidné zájmové činnosti, poslechové činnosti apod.
- Rekreační činnosti-slouží k regeneraci sil, převažuje v nich odpočinek aktivní
s náročnějšími pohybovými prvky. Hry a spontánní činnosti mohou být rušnější.
- Zájmové činnosti-rozvíjejí osobnost účastníka, umožňují žákům seberealizaci i kompenzaci možných školních neúspěchů i další rozvoj pohybových dovedností a poznání. Jde o řízenou kolektivní nebo individuální činnost, organizovanou nebo spontánní Činnost může být organizována pro vybrané z různých oddělení v zájmovém útvaru, který vede vychovatelka ŠD či jiný pedagog nebo rodič.
- Příprava na vyučování zahrnuje okruh činností související s plněním školních povinností. Může jít o vypracovávání domácích úkolů (pouze se souhlasem rodičů, nikoliv před 5. hodinou, vychovatelka úkoly neopravuje), nebo zábavné procvičování učiva formou didaktických her (včetně řešení problémů), ověřování a upevňování školních poznatků v praxi, při vycházkách, exkurzích a dalších činnostech; získávání dalších doplňujících poznatků při průběžné činnosti ŠD (např. vycházky, poslechové činnosti, práce s knihou a časopisy). Vhodná je spolupráce s vyučujícím, např. spolupráce při probíraných tématech
Doba vymezená pro další aktivity
- evidence docházky je vedena na samostatných tiskopisech, den a čas se mění každým rokem dle rozpisu pracovní doby vychovatelů
Budou využívány i další prostory školy (odborné učebny, tělocvična, učebny ICT, cvičná kuchyň atd.). Podmínkou je řádné a prokazatelné seznámení účastníků s riziky činností, s bezpečnostními předpisy a provozními řády (vychovatele kontroluje vedoucí vychovatelka), zároveň platí veškerá ustanovení školního řádu pro zajištění bezpečnosti provozu ve školní družině.
PRAVIDLA VZÁJEMNÝCH VZTAHŮ MEZI ÚČASTNÍKY, ZÁKONNÝMI ZÁSTUPCI ÚČASTNÍKŮ A PRACOVNÍKY ŠKOLSKÉHO ZAŘÍZENÍ
Způsob přihlašování účastníka k docházce do školní družiny, odhlášení či vyloučení účastníka ze školní družiny
- o zařazení účastníka do ŠD rozhoduje vedoucí vychovatelka společně s ředitelem školy podle stanovených pravidel (přednostně jsou přijímáni nejmladší a dojíždějící účastníci (1., 2. a 3. ročník) účastníci, jejichž zákonní oba zástupci jsou zaměstnaní, dále dle včasného odevzdání zápisního lístku do určeného termínu,( v případě volné kapacity družiny jsou přijímáni účastníci 4. ročníků)
- účastníka k docházce do školní družiny přihlašují rodiče nebo jeho zákonný zástupce
- přihláška se podává odevzdáním zápisního lístku (rozsah docházky, způsob a čas odchodu, zdravotní problémy, telefony) příslušnému vychovateli, který ji zakládá do pedagogické dokumentace
- při volné kapacitě zařízení o zařazení účastníka do školní družiny rozhoduje vedoucí vychovatelka nebo ředitel školy
- rodiče mohou žáka odhlásit z docházky do školní družiny písemnou odhláškou, kterou odevzdají příslušné vychovatelce a ta si ji založí k zápisnímu lístku
- z docházky do školní družiny může být ředitelem na návrh vychovatele vyloučen účastník, který opakovaně zásadním způsobem narušuje činnost zařízení, ohrožuje bezpečnost svoji a svých spolužáků, nerespektuje ustanovení vnitřního řádu školní družiny (tomuto kroku musí předcházet projednání situace s rodiči účastníka, rozhodnutí musí být vydáno písemnou formou)
Ustanovení o platbách zákonných zástupců za pobyt účastníka ve ŠD
- výši měsíčního poplatku za pobyt ve školní družině stanovil zřizovatel školy (Statutární město Pardubice) na základě platné legislativy na 300,- Kč za měsíc na účastníka, další úpravy budou zveřejněny dodatkem k vnitřnímu řádu školní družiny
- poplatek platí rodiče nebo zákonní zástupci takto:
do 30. září /za září, říjen, listopad, prosinec
do 30. ledna /za leden, únor, březen/ duben, květen, červen/ a to bezhotovostně na účet ŠD
- pokud není úplata uhrazena do požadovaného termínu a zákonný zástupce nepožádá ved. vychovatelku o prodloužení data splatnosti, bude následovat možnost účastníka z družiny vyloučit za neuhrazenou úplatu
- úplata může být na základě písemné žádosti zákonného zástupce snížena nebo prominuta, pokud prokáže některou z níže uvedených skutečností řediteli školy
- účastník nebo jeho zákonný zástupce je příjemce opakujících se dávek pomoci v hmotné nouzi podle zákona o pomoci v hmotné nouzi,
- účastníkovi nebo jeho zákonnému zástupci náleží zvýšení příspěvku na péči podle zákona o sociálních službách,
- účastník svěřený do pěstounské péče má nárok na příspěvek na úhradu potřeb dítěte podle zákona o státní sociální podpoře
- účastník má nárok na přídavek na dítě podle zákona o státní sociální podpoře
- vybrané prostředky jsou určeny ke krytí provozních nákladů školní družiny, nákup hraček, her a potřeb pro zájmovou činnost, pro pořádání výletů a celodružinových akcí (odměny)
Podmínky docházky do školní družiny, podmínky a doba odchodu a vyzvedávání účastníků, převzetí účastníků docházejících do ŠD od vyučujících
- zařízení školní družiny je určeno pro účastníky 1. – 3. tříd
- do ranní družiny docházejí všichni účastníci vchodem u šaten budovy základní školy, šatny kmenových tříd slouží také v odpoledních hodinách dětem ŠD
- hlavní vchod je zabezpečen elektronickým zabezpečovacím zařízením. Při vyzvedávání účastníků použijí vyzvedající čip k zařízení Bellhop, vychovatelka následně pošle účastníka do šatny.
- provoz ranní družiny probíhá v 1. oddělení, do ranní družiny je účastník vpuštěn po zazvonění u bočního vchodu do šaten v čase od 6:30- 7:20 hod. Na pozdější příchody již není brán zřetel.
- služby vychovatelů se řídí rozpisem pracovní doby (za zpracování zodpovídá vedoucí vychovatelka)
Odpolední družina navazuje bezprostředně na dopolední vyučování takto:
- vychovatelé si přebírají své účastníky ve třídách včetně účastníků, které nechodí na oběd, ale navštěvují ŠD, účastníci 3., 4.tř., docházejí do svých oddělení samostatně z jídelny
- z jídelny odcházejí účastníci školní družiny 1. a 2. třídy společně se svým vychovatelem, který plně zodpovídá za jejich bezpečnost
Odchod účastníků ze ŠD po ukončení zaměstnání:
- účastníci odcházejí domů či za jinými mimoškolními aktivitami vždy v hodinu, kterou mají uvedenou na zápisním lístku
- individuální odchod (dojíždějící účastníci, docházka do ZUŠ apod. pak na základě písemné žádosti rodičů, která je buď dlouhodobá či s platností pro jednotlivé případy, s výslovným
požadavkem k samostatnému odchodu z místa aktuální činnosti - v opačném případě je účastník uvolněn až po příchodu do zařízení ŠD a v čase uvedeném na zápisním lístku
- mimo určenou dobu může účastník ze ŠD odejít jen za doprovodu zákonného zástupce, případně na základě písemné žádosti – vychovatel si musí ověřit věrohodnost podpisu na omluvence, např. podle podpisového vzoru, podpisu rodičů v zápisním lístku (omluvenku si založí do vlastní dokumentace)
- ve výjimečném případně na základě písemné žádosti (omluvenky) – vychovatelka si musí ověřit věrohodnost podpisu na omluvence, např. podle podpisového vzoru rodičů v zápisním lístku (omluvenku si založí do vlastní dokumentace)
- účastníky nelze uvolňovat na základě telefonického hovoru
Postup vychovatele při nevyzvednutí účastníka:
- pokud si rodiče (zákonní zástupci) nevyzvednou účastníka do konce provozní doby, bude následovat telefonická výzva rodičům k vyzvednutí účastníka, číslo je uvedeno na
zápisním lístku - následuje odchod účastníka se zodpovědnou osobou na adresu, která bude uvedena na vstupních dveřích budovy ZŠ
- v krajním případě bude ke spolupráci přizvána policie a oddělení péče o dítě v Pardubicích
Dočasné umísťování žáků do ŠD, kteří nejsou přihlášeni (například při dělených hodinách):
- žák může být dočasně umístěn do ŠD v době, kdy je z různých důvodů cíleně či neplánovaně přerušena výuka
- pokud vedení školy nařídí mimořádný dohled nad žáky, nesmí být překročen maximální povolený počet dětí v oddělení (informace o počtu žáků prokazatelným způsobem sdělí příslušný vychovatel)
- v opačném případě zajistí dohled nad žáky, podle požadavků, zodpovědný pedagogický pracovník (vyučující, TU apod.), ředitelství školy, jedná se o plánovanou činnost
Podmínky spojování jednotlivých oddělení
- na některé činnosti lze oddělení spojovat – celodružinové akce, v době, kdy je počet účastníků v odděleních malý /ředitelské volno, prázdniny, začátek a konec roku/
- spojování je možné i v době nepřítomnosti některého z vychovatelů, nesmí však dojít k překročení maximálního povoleného počtu účastníků v jednom oddělení ŠD
- jedná se o zajištění zájmové činnosti dětí /kroužky/, pokud vychovatel vede kroužek, osobně předá své účastníky do příslušného oddělení a zároveň si přebírá účastníky, které navštěvují jeho kroužek
- přehled o docházce v jednotlivých kroužcích je veden na určených tiskopisech
Další činnosti organizované ŠD či pořádané v jejím rámci:
- lze uskutečňovat akce mimo stanovenou provozní dobu – výlety, sportovní či společenské akce
- akce musí být v předstihu schváleny vedením školy a uvedeny v plánu práce ŠD
- podmínkou konání je zajištění pravidel BOZP všech účastníků, písemný souhlas rodičů
- při akcích výkonnostního charakteru je nezbytné písemné prohlášení rodičů ke zdravotnímu stavu účastníka
- o jednodenních, dvoudenních, jarních prázdninách či ředitelském volnu, bude zajištěn provoz ŠD v případě, že se přihlásí více než 20 dětí a to v době od 7.00 – 15.00, přihlášení je závazné
Styk s rodiči
- při zahájení nového školního roku jsou zákonní zástupci prokazatelně seznámeni s řádem ŠD – jedná se o 1. třídy, kdy zároveň obdrží písemné pokyny k činnosti ŠD
- na třídních schůzkách mají rodiče možnost ústních informací o svém dítěti, rovněž jsou seznámeni s Vnitřním řádem ŠD (návratka – podpis rodičů)
- náhlé aktuality či změny je možno denně konzultovat osobně s vychovatelem při vyzvedávání účastníka či si telefonicky domluvit schůzku
- vnitřní řád ŠD je k nahlédnutí v každém oddělení ŠD nebo na webových stránkách školy
- jakékoliv zprávy, informace probíhají převážně písemnou formou
PODMÍNKY ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČNOSTI A OCHRANY ZDRAVÍ ÚČASTNÍKŮ A JEJICH OCHRANY PŘED SOCIÁLNĚ PATOLOGICKÝMI JEVY A PŘED PROJEVY DISKRIMINACE, NEPŘÁTELSTVÍ NEBO NÁSILÍ.
- všichni účastníci se chovají ve ŠD tak, aby neohrozili zdraví své ani nikoho jiného
- vedoucí vychovatelka plánuje společně s ostatními vychovateli celoročním plánem práce ŠD a měsíční plány ŠD pouze takové činnosti, které neohrožují bezpečnost a zdraví účastníků a ke kterým mají vychovatelé odbornou pedagogickou způsobilost
- k činnosti s účastníky lze využívat pouze vybavení a zařízení, které neohrožuje bezpečnost a zdraví všech přítomných
- všichni účastníci jsou na začátku docházky do ŠD poučeni o základních bezpečnostních pravidlech, která dodržují podle pokynů
- pohyb účastníků mimo prostor školní družiny je povolen pouze se souhlasem příslušného vychovatele (přecházení do jiných oddělení, k činnostem – tělocvična, učebna ICT, při odchodu do šatny)
- pokud účastník zjistí nějakou závadu či nedostatek, jež by mohly ohrozit zdraví či bezpečnost osob, je povinen informovat o této skutečnosti vychovatelku
- každý úraz nebo poranění je nutné ihned hlásit vychovatelce, která zajistí ošetření účastníka a informuje zákonného zástupce, zapíše do knihy úrazů
- ve všech prostorách ŠD platí přísný zákaz kouření, požívání alkoholu a dalších návykových látek
- účastníci mají zakázáno manipulovat s elektrickými spotřebiči, elektrickým zařízením, otevírat okna
- do ŠD účastníci nenosí nebezpečné předměty a cennosti, škola nenese za ztrátu cenností odpovědnost
- za účastníka, který byl ve škole a do ŠD se nedostaví, vychovatelka nezodpovídá, neprodleně informuje rodiče o nepřítomnosti dítěte
PODMÍNKY ZACHÁZENÍ S MAJETKEM ŠKOLY NEBO ŠKOLNÍ DRUŽINY ZE STRANY ÚČASTNÍKŮ
- účastníci jsou povinni řádně pečovat o takto propůjčený majetek školy, ochraňovat jej před ztrátou a poškozením
- ztráty věcí hlásí účastníci neprodleně svému vychovateli. Účastníci dbají na dostatečné zajištění svých věcí
- při nahlášení krádeže účastníkem se o události pořídí záznam na základě výpovědi poškozeného. Věc se předá orgánům činným v trestném řízení (ohlásit na místní nebo obvodní oddělení Policie ČR), nebo účastník bude poučen, že má tuto možnost
Dokumentace
Ve školní družině se vede tato dokumentace:
- písemné přihlášky účastníků (zápisní lístky); jejichž součástí je písemné sdělení zákonných zástupců účastníka o rozsahu docházky a způsobu odchodu ze školní družiny a sdělení o případném zdravotním omezení účastníka
- plné moci, žádosti pro odchody účastníků na zájmové kroužky
- třídní knihy jednotlivých oddělení či jiné přehledy výchovně vzdělávací práce, včetně
docházky dětí,
- celoroční plán činnosti,
- vnitřní řád školní družiny,
- záznamy o úrazech účastníků (zápis do knihy úrazů), popřípadě lékařské
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Kontrolou provádění ustanovení této směrnice je statutárním orgánem školy pověřen zaměstnanec: vedoucí vychovatelka školní družiny a zástupce ředitele
2. Ruší se předchozí znění této směrnice. Uložení směrnice v archivu školy se řídí Spisovým řádem školy.
3. Směrnice nabývá platnosti dnem podpisu ředitelem školy a zveřejněním.
4. Směrnice nabývá účinnosti dnem: 1. září 2025
V Pardubicích 31. 8. 2025